четверг, 24 ноября 2016 г.

Знакомьтесь: новые книги светлогорских поэтов


   Соф’я Шах у новым, восьмым  па ліку, вянку вянкоў санетаў пераканаўча сцвярджае: для таго, каб выказаць тое, што яе хвалюе і натхняе слоўных магчымасцей мала. Патрэбна і мова фарбаў.
  Менавіта аб спалучэнні гэтых двух сродкаў духавыяўлення апавядае чарговы вянок вянкоў, які так і называецца – «Каб тое выказаць…»

                    Я думала,- для спеву хопіць слоў, 
                    у рытмы-рыфмы існасна ўлюбёных,
                    пранікліва, расчулена гатоўных
                                                         вяртацца ў натхненні зноў і зноў.

                                                         Я думала,- мне хопіць і радкоў
                                                         санетных, спавядальна-малітоўных,
                                                         каб расказаць аб думках невымоўных, 
                                                         што вострацца ўсё болей ад гадоў.

                                                         Ды аказалася, што слоў замала,
                                                         каб тое выказавць, што лёсам стала,
                                                         самою стала сутнасцю ў жыцці.

                                                         І мусіла душа, і загадала,
                                                         каб фарбамі я пець паспрабавала
                                                         у яшчэ большым самазабыцці.

    Новая книга Изяслава Котлярова «Неизъяснимое», состоящая из венков сонетов, тематически близка предыдущим книгам «А душа и в молитве болит», «Вечное время во мне», «Сам себе дорога», «Принял я крещение от клёна», «Сначала жизнь – потом судьба», «Небесная высь», «Ученик вечности» и другим. Это искренний монолог поэта о том, что такое сама человеческая жизнь перед жизнью и смертью. А также устремлённость к родным просторам, к Богу, к спасительной силе любви.

                     Всё пишется, как будто без меня
                     и даже мне диктуется не мною,
                                                          а непонятной сущностью земною,
                                                          боящейся небесного огня.

                                                          Сверканье молний, грома трескотня
                                                          над затаённой в травах тишиною…
                                                          И думаю непонятой виною,
                                                          несбывшееся сбывшимся ценя.

                                                          Цель человека – человеком быть
                                                          и всё любимое любить,
                                                          а годы и утешат, и утишут…

                                                          Но до чего ж я всё-таки лукав,
                                                          хоть убедился, что в сомненьях прав:
                                                          Не я словами, а слова мной пишут.

Комментариев нет:

Отправить комментарий